1. Opracowanie systemowych założeń i pomoc we wdrożeniu mechanizmów kontroli zarządczej oraz udzielanie doradztwa i wsparcia w prowadzeniu kontroli zarządczej.

  • Przygotowanie i dostosowanie procedur kontroli zarządczej do warunków, w jakich funkcjonuje jednostka (opracowanie regulaminu kontroli zarządczej, zasad kontroli zarządczej, rejestru ryzyka, arkuszy samooceny, sprawozdań, zarządzeń);
  • przeprowadzenie identyfikacji oraz oceny ryzyka wraz z opracowaniem rejestru i mapy ryzyk;
  • przygotowanie i wdrożenie zasad oceny i analizy ryzyka, zinwentaryzowanie odpowiedzi na ryzyko (wprowadzenie ustandaryzowanych miar oceny ryzyka, umożliwiających jego umiejscowienie na mapie ryzyka);
  • opracowanie i pomoc we wdrożeniu modelu zarządzania ryzykiem w Państwa jednostce;
  • udzielenie wsparcia i konsultacji dla osób odpowiedzialnych w jednostce za prowadzenie i nadzorowanie systemu kontroli zarządczej.

2. Nowa ustawa o prawie zamówień publicznych – przygotowanie merytoryczne w zakresie stosowania ustawy.

  • Szkolenie z zakresu nowej ustawy o prawie zamówień publicznych – podział ustawy na kluczowe elementy wpływające na zaplanowanie i przeprowadzenie postępowania przetargowego;
  • pomoc w przeprowadzaniu zamówień publicznych na poszczególnych etapach postępowania w sposób zgodny z nową ustawą;
  • przeprowadzenie audytu wewnętrznego w zakresie zamówień publicznych.

3. Jak udzielać odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej.

  • Szkolenie z zakresu stosowania ustawy o dostępie do informacji publicznej; - ustawa o dostępie do informacji publicznej, a przepisy o ochronie danych osobowych w szczególności RODO;
  • udzielanie wskazówek w zakresie weryfikacji informacji, które podlegają udostępnieniu w ramach ustawy o dostępie do informacji publicznej;
  • stworzenie mechanizmu odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej charakterystycznego dla Państwa jednostki.

4. Outsourcing prawny wraz ze wsparciem z zakresu ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji.

Pomoc prawna w zakresie:

  • sporządzania opinii i udzielaniu porad prawnych;
  • opracowanie i pomoc w projektowaniu i pomocy we wdrożeniu systemu ochrony danych osobowych ze szczególnym uwzględnieniem wymogów RODO;
  • szkolenia dotyczące ochrony danych osobowych zgodnie z RODO oraz bezpieczeństwa informacji zgodnie z KRI; 
  • szkolenia z PRAWA PRACY – prawidłowe nawiązywanie, rozwiązywanie oraz zmiany stosunku pracy według obowiązujących przepisów;
  • audyty dokumentacji pracowniczej oraz rekomendacja ewentualnych zmian;
  • obsługa wszelkich postępowań jednostki na etapie nieprocesowym (np. wezwania do zapłaty);
  • prowadzenie nadzoru i wsparcia w ramach przestrzegania zasad określonych w procedurach bezpieczeństwa;
  • pomoc w optymalizacji wewnętrznych procesów w ramach systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji;
  • opiniowanie projektów umów oraz innych wewnętrznych dokumentów z zakresu ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa  informacji;
  • przeprowadzanie wewnętrznych audytów bezpieczeństwa i przedstawianie ich wyników oraz udzielanie zaleceń.

5. Przeprowadzenie Audytów dostępności cyfrowej i architektonicznej oraz pomoc w zaprojektowaniu systemowych założeń dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Zakres usługi audytu dostępności cyfrowej:

  • Analiza strony internetowej pod kątem postrzegalności;
  • Sprawdzenie funkcjonalności serwisu internetowego;
  • Badanie zrozumiałości strony internetowej;
  • Sprawdzenie kompatybilności strony internetowej;
  • Pomoc przy wprowadzaniu informacji

Zakres usługi audytu dostępności architektonicznej:

  • Analiza stopnia dostosowania obiektu do wymogów określonych w obowiązujących regulacjach prawnych ;
  • Kontrola zastosowanych w obiekcie form komunikacji w odniesieniu do osób ze szczególnymi potrzebami;
  • Sporządzenie raportu eksperckiego z przeprowadzonego Audytu;
  • Wsparcie w zaprojektowaniu systemowych rozwiązań dla osób ze szczególnymi potrzebami

6. Obsługa jednostki jako Administrator Systemów Informatycznych.

  • Konfiguracja i zarządzenie urządzeniami dotyczącymi zabezpieczeń sieci komputerowej i komputerów posiadanymi przez Zleceniodawcę;
  • realizację przyjętych postanowień i zasad bezpieczeństwa dla systemu informatycznego określonych w Polityce bezpieczeństwa i Instrukcji zarządzania systemem informatycznymi obowiązujących u Zleceniobiorcy w zakresie możliwym do realizacji za pomocą posiadanego sprzętu i oprogramowania praz Zleceniodawcę;
  • udzielanie wskazówek technicznych i objaśnień dotyczących bieżącej pracy w systemie informatycznym;
  • wyjaśnianie bieżących spraw dotyczących eksploatacji sprzętu i oprogramowania;
  • konsultacje w zakresie doboru, zakupu, rozbudowy i modyfikacji infrastruktury informatycznej;
  • nadzór nad wykonywaniem kopii bezpieczeństwa baz danych oraz systemu;
  • przeprowadzanie raz w roku audytu używanego przez Zleceniodawcę sprzętu i oprogramowania informatycznego;
  • udzielanie wskazówek  w zakresie serwisowania sprzętu komputerowego;
  • pomoc w zakresie obsługi programów stosowanych przez Zleceniodawcę;
  • monitorowanie i koordynowanie postanowień przyjętych u Zleceniodawcy procedur dokumentacji dla potrzeb bezpieczeństwa dla systemu ochrony danych osobowych oraz systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji;
  • dostosowanie strony internetowej do standardów WCAG 2.1.

7. Pełnienie funkcji osoby odpowiedzialnej za kontakty z podmiotami Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa.

  • Zapewnienie obsługi incydentów dotyczących cyberbezpieczeństwa;
  • Wyznaczenie osoby do kontaktów z podmiotami krajowego systemu cyberbezpieczeństwa  oraz zgłoszenie takiej osoby do właściwej jednostki CSIRT.

8. Pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Zakres usługi pełnienia obowiązków IOD:

  • Informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy rozporządzenia RODO oraz innych przepisów prawa obowiązujących w Polsce o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
  • Monitorowanie przestrzegania rozporządzenia RODO oraz innych przepisów prawa obowiązujących w Polsce o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
  • Udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art.35 RODO;
  • Współpraca z organem nadzorczym.
  • Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych.

9. Pełnienie funkcji Koordynatora ds. Dostępności.

Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy w szczególności:

  • Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez szkołę;
  • Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez zgodnie z wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonymi ustawą;
  • Monitorowanie działalności szkoły, w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym przeprowadzanie okresowych audytów i szkoleń dla pracowników szkoły.

Ze względu na epidemię COVID-19, usługa będzie świadczona dla Zamawiającego przede wszystkim z użyciem narzędzi komunikacji na odległość w formie doradztwa mailowego, telefonicznego. Szkolenia będą realizowane poprzez naszą platformę internetową online (video-prezentacje, prezentacje)

 W razie konieczności kontaktu osobistego usługi  będą świadczone w siedzibie Zamawiającego.

Płatność w wymiarze abonamentu miesięcznego po uzgodnieniu.

logo-atfide-alfa-white

ATFIDE Sp. z o.o.

38-400 Krosno, ul. Tysiąclecia 14 pok. 15B

NIP: 6842651623, REGON: 382099880, 

KRS: 0000763708

Ichtys