Zapewnianie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami - Dostępność cyfrowa i architektoniczna
PROGRAM SZKOLENIA
1. Dostępność Cyfrowa.
- Podstawy i normy prawne.
- Wymagania dotyczące treści, przeglądu i aktualizacji deklaracji dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz ich publikacji.
- Kompetencje organu właściwego w sprawach monitorowania zapewniania dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz nadzoru nad stosowaniem przepisów ustawy.
- Zasady monitorowania zapewniania dostępności cyfrowej stron internetowych lub aplikacji mobilnych oraz prowadzenia sprawozdawczości w zakresie dostępności cyfrowej.
- Postępowanie w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów.
2. Dostępność Architektoniczna.
- Podstawy i normy prawne.
- Podstawowe pojęcia dotyczące dostępności architektonicznej.
- Minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Etapy wdrażania ustawy: koordynacja dostępności, certyfikacja dostępności, postępowanie skargowe, fundusz dostępności.
3. Dostępność Informacyjno-Komunikacyjna.
Minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności.
- Obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe
i aplikacje. - Instalacja urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących,
w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. - Zapewnienie na stronie internetowej danego podmiotu informacji o zakresie jego działalności – w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania.
- Zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji
z podmiotem publicznym w formie określonej w tym wniosku.